eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieFotowoltaika w pułapce. Wytwórców czekają masowe wyłączenia z sieci › Re: Fotowoltaika w pułapce. Wytwórców czekają masowe wyłączenia z sieci
  • Data: 2021-09-23 21:22:17
    Temat: Re: Fotowoltaika w pułapce. Wytwórców czekają masowe wyłączenia z sieci
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 23/09/2021 21:03, Marek wrote:
    > O co chodzi z tym czarnym pr robionym miernikom z pomiarem bety? Już
    > gdzieś się z tym spotkałem tylko nie pamiętam konkluzji.

    Jeśli trzymasz w ręce miernik uniwersalny, który ma pomiar bety
    tranzystora, to prawdopodobnie to jest padlina.

    Wynika to z dwóch powodów:
    1) profesjonalne mierniki nie mają pomoaru beta, on jest
    charakterystyczny dla starych, tanich, klepanych na kolanie gówien z
    hipermarketu, które strach wkładać w gniazdka coby nie wystrzeliły w twarz.

    2) bo tak mówi David L. Jones.

    Oba punkty nie są prawdziwe w każdym wypadku, jedynie statystycznie...
    ale statystyka w tym wypadku sprawdza się często.

    Do pomiarów "gniazdkowych" wymagany jest miernik który ma choćby
    podstawowy zakres zabezpieczeń. Wkładając czarną cegłe z hipermarketu
    ryzykujesz nie tylko zły odczyt, ale również wybuch, zwarcie czy
    ochlapanie w patrzałki resztkami "bezpiecznika".

    PS. Miałem 3 sztuki, rózne, w środku podobne ale nie identyczne. W
    jednym z nich, zamiast kalibrowanych drabinek rezystancyjnych były
    zwykłe potencjomety, i to nawet nie wieloobrotowe. Kupiony w jakimś
    Auchanie, kilka lat temu. Pokazywal kompletne głupoty.

    PS2. Aby nie być jakoś bardzo pesymistyczny: jeden z nich zostawiłem.
    Pokazuje dobrze. Czyli w 1/3 przypadków w moim wypadku udało się kupić
    miernik z hFE, który działa. Ale do gniazdka go nie wsadzę. Do prostych
    niskonapięciowych dupereli jest ok. Prąd jednak mierzy źle. Czyli połowa
    z tej 1/3 ;)