  • Data: 2019-12-06 15:27:21
    Temat: Re: Fotowoltaika z Chin.
    Od: KIKI <h...@u...dl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06.12.2019 10:36, Adam Sz. wrote:

    > OK chyba już wiem o co mu chodziło, o optymalizery przy każdym panelu:
    >
    > http://www.blazowa.com.pl/FCK/OZE-pliki/optymalizery
    .pdf

    > Wtedy istotnie każdy panel pracuje niezależnie :)
    > pozdr.

    Ale widziałem film na YT, że jak sa optymalizery to nie działa
    odladzanie w zimie. Panele same się normalnie podgrzewają i lód/śnieg w
    zimie samoistnie zjeżdża. Jak są optymalizatory to ponoć nie działa.
    Używa się ich jeżeli coś rzuca ceń na panele jednej wiązki, np panele
    wokół komina ale przez to śnieg nie spływa.