    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Fotowoltaika z Chin.
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    <18v2cb75c1pnp$.dlg@myjk.org>
    <e...@g...com>
    <38i1wq01262h$.dlg@myjk.org> <qs63u1$dlu$1$SirRobak@news.chmurka.net>
    <1...@m...org> <qs6979$fsm$1$SirRobak@news.chmurka.net>
    <b...@m...org> <qsom0s$295$1$SirRobak@news.chmurka.net>
    <h...@m...org>
    <d...@g...com>
    Date: Wed, 11 Dec 2019 14:40:24 +0100

    Tue, 10 Dec 2019 13:15:45 -0800 (PST), Lisciasty

    > A dzie tam. Dwumetrówki całkiem dobrze się wrzuca na dach.

    Nie chodziło o problem przy wrzucaniu na dach, tylko optymalizację
    rozmieszczenia na dachu. Mi nijak nie pasują dwójki na kopertę, bo wtedy za
    dużo spadu zostaje. Na prosty dwuspadowy dach pewnie by nie było problemu.
    W obecnym domu niby prosty, acz taki dziwnie pseudo mansardowy:

    http://barway.pl/psman.jpg

    i też nijak dwumetrówki nie pasują, bo wejdzie jedna albo będą sterczeć. A
    im bardziej skomplikowany dach typu czterospadowy z lukarnami, oknami
    dachowymi itp. tym większy problem z takimi wielkimi panelami.

    > Ja też swego czasu pisałem do producentów polskich falowników,
    > nie odezwali się. Ten z Hujawejami też pewnie ma w dupie detalistów ;P

    Żeby była jasność, do fabryk/producentów nie ma w chinach co uderzać jeśli
    się nie ma zejść typu parę GW rocznie, dlatego w każdym wypadku, tak
    markowych paneli (vide Jinko, Ja, Risen) jak i falowników wszelakich, wali
    się do reselerów mniej lub bardziej hurtowych, którzy na chińskim rynku
    lokalnym mogą sobie kupować od fabryk.

    --
    Pozdor
    Myjk