  • Data: 2013-07-08 19:09:05
    Temat: Re: Fuksje!
    Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    From: "johnny" <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Sent: Sunday, July 07, 2013 7:54 PM
    Subject: Re: Fuksje!

    > Wybrałeś sobie tendencyjnie (?) jeden jedyny Florovit uniwersalny w
    > dodatku nie wiedzieć czemu płynny a nie granulowany, który nie zawiera
    > fosforu w składzie. Cała reszta Florovitów wszystkich typów (płynnych czy
    > granulowanych, do zielska wszelkiego rodzaju) zawiera fosfor.

    Hejka. Obecnie gama florowitów dostępnych w handlu jest tak bogata, że
    tylko patrzeć, jak pojawi się w sklepach ogrodniczych florowit na głowy
    bolenie i kuśki stojenie. :-) Wszystko to z myślą o osobach nie mających
    dostatecznego pojęcia o nawozach i żywieniu roślin.
    Kiedy 30 lat temu rozpoczynałem przygodę z nawożeniem dolistnym pszenicy
    dostępny był wyłącznie florovit płynny, który o ile pamiętam nie był wtedy
    nawet uniwersalny. Florovit i tyle. Ważne było, że zawiera mikroelementy.
    Potrzeby roślin w zakresie makroelementów (NPK) zaspokajały tradycyjne
    "sztuczne" nawozy rolnicze.
    Pokażcie mi producenta warzyw,rolnika czy sadownika, który nawoziłby
    swoje plantacje florovitem granulowanym. Poszli by z torbami. Wystarczy
    porównać cenę 1 kg N w moczniku lub saletrze amonowej z azofoską czy
    florovitem.
    Patrząc z perspektywy upływającego czasu to te obecne specjalistyczne
    florovity jak florovit do trawników, iglaków, roślin kwitnących itp są
    raczej wymysłem specjalistów od marketingu a nie wynikają z uświadomionych
    potrzeb dostarczenia roślinom brakujących składników. Moim zdaniem większość
    tego typu nawozów dla działkowców zarówno jeżeli chodzi o ich skład,
    wielkość opakowania a nawet nazwę służy do naciągania naiwnych na kasę.
    Pozdrawiam komercyjnie Ja...cki
    PS Johnny, tendencja u mnie ta sama od 30-tu lat. ;-)