    From: rrr <r...@o...rrr.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Fuszerki i kapitalizm
    Date: Tue, 06 Mar 2012 14:05:34 +0100

    Użytkownik quent napisał:

    > Przeszkadza Ci to, że ludzie coś kupują za namową, wróżki, profesora,
    > reklamy, whatever?

    Nie, po prostu dałem Ci przykład, że nie jest tak, że korporacje robią
    to co ludzie chcą kupić, tylko że ludzie kupują to co wychodzi z
    korporacji - widziałeś ile kosztuje litr kranówy w butelce ?

    > :-)
    > Dobrte pytanie. Świadczy choć trochę o tym, że jednak ten wolny rynek
    > nie jest chyba taki zły ;-)

    Nie, pytanie jest takie, że jeśli się głosi hasło utworzenia czegoś, to
    trzeba to coś zdefiniować.

    > Korporacje są mocne bynajmniej nie na wolnym rynku, przecież to jest
    > bardzo klarowne.
    > Na WR jest bardzo silna konkurencja...

    > ...która nie pozwala na tworzenie się oligopoli. W każdym razie nie na
    > dłuższą metę, bo istnieje bardzo duża pokusa, żeby *dla zysku* wyrwać
    > się z układu... sprzedać coś pod stołem itp.
    ale dlaczego ? Można więcej zarabiać w oligopolu niż szarpać się z
    konkurencją.

    > :-)
    > Co tam debile, skoro nawet tu na grupie niewielu rozumie o co chodzi w
    > wolnym rynku ;-)

    > "deregulacja znosząca zakaz" uzdrowiła sytuację odnośnie do prohibicji w
    > USA.
    > Czyli brak państwa i regulacji był dobry.

    Deregulacja znosząca zakaz wprowadziła handlarzy energią w USA co jest
    złe. Ale to skomplikowane prawda ?

    > Pozdr.
    Super, więc powiedz jak stworzyć wolny rynek, kopsnij przepis będziesz
    wielki. A i jeszcze by ten WR utrzymał się dłużej niż rok - zakładając
    nawet utopijny argument, że nie będzie wpływu państwa na gospodarkę.
    (które notabene również jest podmiotem tego rynku).

    pozdrawiam
    rafał