  • Data: 2023-06-27 15:20:27
    Temat: Re: Gaz tanieje.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    [...domowa produkcja wina...]

    > Zgadza się, napisałem że po wejściu do UE - przynajmniej część związana
    > z produktami fermentacji - została jakoś uregulowana.
    >
    > Wcześniej co najmniej od 2001 roku, Ustawa z dnia 2 marca 2001 r. o
    > wyrobie alkoholu etylowego oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych -
    > sankcjonowała jakąkolwiek produkcje alkoholu etylowego, możliwością
    > pozbawienia wolności do 1 roku.

    Proszę, traktujmy się nawzajem poważnie, a przynajmniej starajmy.

    Ustawa z dnia 2 marca 2001 r. o wyrobie alkoholu etylowego
    oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych

    Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    1) alkohol etylowy - płyn alkoholowy uzyskany w wyniku destylacji
    po fermentacji alkoholowej albo płyn alkoholowy uzyskany
    w sposób syntetyczny;

    To samo napisałem wcześniej, tylko własnymi słowami, bez zaglądania
    do dzienników ustaw. Było w następnej linijce, która została wycięta
    [Ponadto "wyrabianie alkoholu etylowego" ma ustawową definicję i oznacza
    ono destylację]. Dlaczego? Mogę spytać?

    --
    Jarek