    From: "Maniek4" <s...@c...chrl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Gdzie w sieci kupic wklad do kominka?
    Date: Mon, 22 Mar 2010 19:08:19 +0100

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości
    news:4ba7a5a3$1@news.home.net.pl...
> [...]
    228&osCsid=eolk76j6kqvpg2sanrp8mcbjq7

    > Mam 2 szt bardzo podobnego (chyba Zuzia). Wszystko OK,
    > ale zanim zabudujesz, przyjrzyj sie tej dzwigni u góry.

    OK, dzieki za

    323&osCsid=eolk76j6kqvpg2sanrp8mcbjq7

    > HiTech z wygladu, ale zwazywszy na zabudowe, jej role w owiewie
    > powietrzem, itd troche brakuje mi ozebrowania.

    To prawda...

    > Te otwory to
    > jakis wewnetrzny mikroobieg, ale dlaczego nie po prostu bujny
    > radiator? Czy to nie (hmmm) chwyt reklamowy?

    Pewnie technologicznie latwiejsze w wykonaniu.
    Problem w tym, ze kominki innych uznanych firm w tych proporcjach to cenowy
    odlot. Nie chce wydac na sam wklad 8000 czy tym bardziej dwadziescia pare
    tys. zl. Pewnie poprzestane na jakims normalnym.
    Ogladalem dzis wklady Supra. Estetycznie rewelacja, wszystko tak jak powinno
    byc, ale ponizej 6 tys. trudno cos wybrac a to dla mnie jak na okazjonalne
    palenie po prostu za duzo. Mniej kosztowal mnie kondensacyjny kociol gazowy
    z calym osprzetem pracujacy cala zime a co dopiero mowic o tak kosmicznej
    technologii jaka jest kominek. Swoja droga niezle nas gola za takie cuda.

    > Z szamotem nie mam doswiadczenia (zreszta to chyba nie szamot).
    > Rzeklbym, ze (w porównaniu z piecem) za malo go, by rzeczywiscie
    > trzymac cieplo - powiedzmy do rana. Znowu chwyt? Bo jest za co
    > chwytac.

    Podobnie sprawa ma sie z grzejnikami zeliwnymi, niektorzy uwazaja, ze
    wolniej stygna. :-)
    Mam takie grzejniki i jak wygasnie w piecu to i grzejniki szybko stygna.
    Samego szamotu w kominku musialoby chyba byc ze 200 kg zeby faktycznie mozna
    bylo mowic o znaczacej akumulacyjnosci.

    Pozdro.. TK