  • Data: 2012-08-10 15:11:16
    Temat: Re: Gdzie warto mieszkać i się budować?
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "vitek" <v...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:jv9a3r$7h1$1@node1.news.atman.pl...
    > Chciałbym stworzyć taką małą dyskusję na temat tego "gdzie warto żyć". Nie
    > chodzi mi tu tylko o perspektywę "teraz", ale i przyszłośc 10 / 20 / 30
    > lat. Wiadomo, proroków nie szukam, ale ludzi z własnym zdaniem. Mam dzieci
    > i chciałbym się przeprowadzić w miejsce, gdzie będzie się im dobrze żyło
    > za 20 lat.
    >
    > Aktualnie mieszkam na śląsku, lecz myślę, że zawsze byliśmy z tyłu i
    > Katowice jako wizytówka nie przedstawia się tak atrakcyjnie jak inne
    > największe miasta w Polsce. Pozatym widać stale zmniejszającą się ilośc
> [...]

    Czy Warszawa i okolice to dobre miejsce do zamieszkania... Są plusy ale i
    minusy. Jedyny główny plus moim zdaniem, to możliwość znalezienia dobrze
    płatnej pracy. Aczkolwiek dobry specjalista równie dobrze może znaleźć pracę
    na podobnych warunkach w innych miastach...

    Minusów jest więcej, moim zdaniem są dwa główne: wysokie ceny nieruchomości
    i problemy komunikacyjne. Nie wiem co gorsze. Jeśli ktoś kupił mieszkanie,
    dom, działkę gdy ceny były 2-3 krotnie niższe niż teraz, to nie odczuje tego
    teraz i to jego jakby nie dotyczy. Jednak ogromne korki, szczególnie na
    dojazdach, to wielka uciążliwość. Dzień w dzień zabierane kilkadziesiąt
    minut życia. Warszawa jest ogromnie opóźniona w rozwoju dróg i blado wypada
    w porównaniu z innymi miastami. Raptem od 2 miesięcy stolica ma dostęp do
    autostrady. Nowych dróg buduje się mało, o wiele za mało w stosunku do
    potrzeb. Korki tłamszą rozwój aglomeracji i ogromnie utrudniają życie. Radzę
    wziąć ten aspekt pod uwagę.

    Sądzę, że wszędzie da się żyć - kwestia przyzwyczajenia. Być może dobrym
    wyborem byłoby jakieś podwarszawskie miasteczko, np. Wołomin, Piaseczno,
    Legionowo, Radzymin. Ale oczywiście pod warunkiem, że powstanie sensowna
    sieć dróg dojazdowych do Warszawy.