    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Grubo?? otuliny rury miedzianej
    Date: Sun, 05 Jun 2011 20:31:48 +0200

    Użytkownik Kazimierz Debski napisał:

    > Zapomniałem dopisać, że kocioł, pompa i nadmuch też zużywają prąd, więc
    > zapewne na grzanie wody idzie więcej prądu niż te 100 - 150 kW
    > miesięcznie. Ale ile, to już nie jestem w stanie oszacować.

    Po pierwsze... w kilowatach [kW] wyraża się moc, a nie zużytą energię...
    z podstawówki to mi jakoś się przypomina :-).

    Co do zużycia energii przez kocioł...

    Załóżmy wentylator pracujący przez dwie godziny na dobę - moc
    kilkadziesiąt watów, załóżmy 50, oraz pompa pracująca tylaż samo - może
    45 watów. w zaokrągleniu daje to 0,1 kW x 2 godz x 30 dni = ok 6 kWh,
    czyli koszt coś ok 6 zł tytułem pracy kotła, ale może być nawet mniej,
    bo dwie godziny to już z dużym zapasem jest - u mnie na nagrzanie 300 l
    wody wystarczy tak 1,5 godziny pracy, a i nie codziennie muszę tę wodę
    grzać. Zatem można śmiało na prąd policzyć 5 zł/m-c przy paleniu
    drewnem, bo dla węgla jeszcze ciut dojdzie na pracę podajnika, ale to
    też będą śladowe kwoty.

    Jeżeli chodzi o zużycie prądu na podgrzanie wody - licząc jak u mnie
    300l/dziennie to wychodzi, że zużyłbym w ciągu miesiąca coś ok 420 kWh,
    czyli za jakieś 230 zł.

    pozdrawiam
    Robert G.