  • Data: 2022-10-21 14:12:56
    Temat: Re: Grzanie cwu z PV a Legionella
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 21 października 2022 o 13:17:31 UTC+2 Marek napisał(a):
    > Znajomy fascynuje się PV, kupil 4 panale i grzeje nimi wodę cwu w
    > bojlerze elektrycznym.
    > Zauważyłem duży ruch w tym temacie, pojawiło się na rynku sporo
    > inwerterów do takiej pracy. Generalnie jest hype na to. Znajomy
    > zadowolony, że jak jest trochę słońca to mu woda się podgrzewa. A
    > moje wątpliwości są właśnie w tym "trochę". Charakter grzania z PV
    > (czesto slabe bo nie ma "pogody") powoduje tylko lekkie dogrzewanie
    > poniżej bezpiecznego poziomu zalecanego do sterylizacji Legionelli.
    > Pytałem go co z tym, bo takie słabe grzanie (aczkolwiek komfortowe do
> [...]
    W Polsce rocznie kilkanaście osob wymaga leczenia w związku z lagionellioza.
    Większość przypadków a może i wszystkie sa przywożone przez ludzi z zagranicy. Mniej
    więcej tyle samo przypadków gorączki krwotocznej wykrywa się w Polsce. A gruźlicy ok
    5,5 tysiąca rocznie. Ktoś kto chce się w Polsce zabezpieczać przed choroba
    legionistów jest ciężko pierdolnięty i wymaga leczenia psychiatrycznego w jednostce
    zamkniętej.