  • Data: 2010-04-30 11:14:42
    Temat: Re: Grzyb na ścianie
    Od: Fieta <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 29 Kwi, 12:12, "Izabela Mikiciuk" <i...@m...com> wrote:
    > Witam, u mnie w łazience na ścianie pojawiła się plama wielkości dużej
    > dłoni, przypuszczam, że to jest grzyb. Czy możecie polecić mi jakiś preparat
    > który by mi to usunął? Wiem, że tych preparatów jest całe mnóstwo ale chodzi
    > mi o coś takiego sprawdzonego. Nie mogłam wcześniej usunąć tego, bo nie
    > mieszkałam w tym mieszkaniu, teraz się wprowadzam z powrotem i tak się
    > zastanawiam czy chemicznie da się tego pozbyć czy będę musiała tynki zbijać.
    > Pozdrawiam.

    Najstarszy i najnaturalniejszy sposób to grzać i wietrzyć, grzać i
    wietrzyć, grzać... i tak długo, do skutku.
    Grzyby mogą się rozwijać tylko tam gdzie jest ciemno, wilgotno i
    ciepło. Grzanie z wietrzeniem osusza powietrze, być może warto
    rzeczywiście odkuć tynk (jeżeli masz tynk, a nie jest to jakaś lekka
    ściana), czasem nawet wkuć się troszkę w ścianę jeżeli cegły mocno już
    przeżarte.
    U moich rodziców w stuletniej kamienicy zrobiliśmy tak: skuliśmy stary
    tynk malowany farbą olejną, niektóre cegły trzeba było zastąpić
    nowymi, na to nowy tradycyjny tynk i malowanie emulsją. Prawdopodobnie
    dzięki temu tynk zachowuje się jak bufor - magazynuje wilgoć kiedy
    jest jej dużo, a potem powoli oddaje. Wtedy możesz spokojnie
    wentylować bez otwierania okien i nadmiernego wychładzania - bo ze
    spadkiem temperatury powietrza spada jego zdolność do wyciągania
    wilgoci ze ścian. U rodziców to działa ;-)

    Osobiście boję się chemii (kiedyś kolega odgrzybiał ścianę chemicznie,
    zdechły mu rybki, pies rzygał etc.), więc nie stosuję i nie polecam.

    pzdr, mf