  • Data: 2014-01-17 11:40:47
    Temat: Re: Hałas rekuperatora - jaki jest?
    Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-01-17 08:07, Marcin N wrote:
    > Praktycznie zdecydowałem się już na instalację rekuperatora w przyszłym
    > domu. Intryguje mnie jednak, czy z wywietrzników dochodzi jakiś hałas.
    > Czy jest to w jakikolwiek sposób uciążliwe dla mieszkańców.
    >
    > Dodam, że czasem szum wody w kaloryferach bywa dla nas męczący w nocy
    > więc taki poziom szumu z wentylacji jest absolutnie niedopuszczalny.
    >
    > Przy okazji: jak powinna wyglądać prawidłowa instalacja rekuperacji?
    > Kanały wyciągowe i wdmuchujące w każdym pokoju? Czy nadmuch może być pod
    > sufitem, czy powinien przy podłodze?

    Zależy z czego instalacja wykonana no i jaki przepływ jest w kanałach...
    Szum tak naprawdę znaczenie ma tylko w nocy. U mnie na rurach sztywnych
    spiro, przy ustawieniu na reku 120m3/h - nie słyszę szumu w kanałach w
    nocy ale już przy 140m3/h słychać coś.
    120 na noc to jakby ciut za mało. Przy 140 śpi mi się *zdecydowanie* lepiej.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info