    From: "Maniek4" <s...@c...chrl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Hydrofor z pompą czy osobno?
    Date: Tue, 27 Apr 2010 10:45:58 +0200

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości
    news:4bd6851e$1@news.home.net.pl...

    > Czy pompe glebinowa mozna dodatkowo obciazyc obowiazkiem trzymania
    > cisnienia w zbiorniku? Pytam bo widze dookola zestawy: silnik
    > powierzchniowy - zbiornik, jak chocby tu:

    Bo z pompami glebinowymi nie jest tak prosto. Je sie dobiera pod konkretne
    potrzeby, poza tym sa dosc drogie. Oczywiscie mozna ja podlaczyc do kazdego
    zbiornika tak jak kazda inna pompe, tyle ze ta jest ponizej lustra wody i
    pompuje ja do gory. Ma to znaczenie w glebokich studniach. Pompa
    nawierzchniowa ma okreslone mozliwosci ssawne i lustro wody nie moze byc
    ponizej okreslonej glebokosci, bo pompa nie da rady zassac wody. Dla tego w
    glebokich studniach stosuje sie pompy glebinowe, maja tez zwykle wieksza
    wydajnosc.

    > i nie widze zestawów pompa glebinowa - zbiornik (co zreszta jest
    > troche bez sensu, bo po co ten zbiornik? Chyba zeby umyc rece na
    > pasywnym cisnieniu z bufora, bez wlaczania silnika?).

    Zbiornik to przede wszystkim bufor. Umozliwia korzystania z wody bez
    pamietania o jej pompowaniu. Odkrecasz zawor, spada cisnienie w zbiorniku
    pompa sie zalacza. Napompuje do okreslonego cisnienia i sie wylacza. Ty
    ciagle mozesz korzystac z wody.

    > Kombinuje wiec tak (a chodzi tylko o mocne zraszacze):
    >
    > - Niedroga pompa w studni (ok 13 m) napelnia 1000 litrowy zbiornik
    > i czujnikiem utrzymuje w nim jakis poziom.
    >
    > - Za zbiornikiem zestaw hydroforowy jak w podanym linku, który dba
    > o cisnienie.
    >
    > Bedzie korzysc na cisnieniu i oszczednosc na zalaczaniu pompy glebinowej?

    Jak dla mnie przekombinowane. Poszukaj pompy mogacej zassac Twoja wode, ew.
    umiesc ja w studni nad lustrem wody i pompuj do zbiornika cisnieniowego, tj.
    zrob normalny hydrofor z pompa w studni jezeli lustro wody bedzie zbyt
    niskie. Mozesz kupic tez pompe glebinowa. Dwa zbiorniki i dwie pompy to
    troche bez sensu. Jak zraszaczy masz duzo to pompa i tak praktycznie caly
    czas bedzie pracowac, bo pobor wody bedzie rowny wydatkowi pompy.

    Pozdro.. TK