    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 16 Jan 2014 01:17:20 -0800 (PST)
    Subject: Re: Ile NAPRAWDĘ kosztuje dom?
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 stycznia 2014 09:25:21 UTC+1 użytkownik w...@g...com napisał:
    > Ja jak patrzę z perspektywy czasu na budowę mego domu, to śmieszą mnie >sytuacje,
    gdy na początku człowiek liczył się bardzo z każdym groszem i >wydawało się wszystko
    bardzo drogie, a pod koniec dopiero kwoty były >konkretne :)
    Ja mam całkiem inne obserwacje, widziałem to swoichkilku znajomych budujących w
    ostatnio a i od 2008 ta grupe sledze. Z poczatku kasa wydawana jest lekka rączka(bo
    walizka pełna) i tu zbrojenia więcej, tu dodatkowy wieniec, tu znowu coś droższe bo
    nie ma sensu oszczędzać itp. Często sa to bardzo bezsensowne wydatki typu drenaż w
    gruncie który tego wogóler nie wymaga, folia bąbelkowa na fundament tam gdzie czasami
    bardziej szkodzi jak pomaga itp, czy kilkanaście tysięcy zł dla kierbuda(mój dostał
    1500zł) który nic nie dopilnuje(Kiki miał swego czasu dwie czy nawet 3 osoby
    zatrudnione do nadzoru a jak budowa pod ich nadzorem wyglądała to wiedza ci co posty
    Kikiego pamiętaja) Tłumaczenie zawsze podobne: to tylko dodatkowe 500-100zł a sen
    spokojniejszy;)
    Jak kasy z walizki ubywało to pod koniec budowy zaczynały sie oszczedności i cięcia
    wydatków;)
    > Wykończenie domu, to studnia bez dnia i kupno jakiejkolwiek dupereli idzie w
    >tysiące (nie w setki).
    Bo to jest tak że z poczatku budowy wydasz paczkę stuzłotówek i widzisz mury są, dwie
    kolejne paczkii jest strop i więżba, kolejna paczka i patrzysz jest ładny dach,
    następna i masz okna i drzwi. A w wykończeniówce wydasz paczkę stuzłotówek i masz
    pletę paczek do rozpakowania z armatura bidetami, kafelkami itp. Tysiąc złotych
    wydane na poczatku budowy to widziałes że jest za to paleta cegieł np. 1000zł przy
    białym montażu to w reklamówce z marketu osprzetu przynosisz;)

    > Przykładowo, jak pamiętam, jak człowiek się zastanawiał nad zaoszczędzeniem >na
    ścianach - jaki materiał, z której hurtowni, aby 500zł zaoszczędzić. No i >wydało się
    (nie pamietam dokladnie) z 8tys.
    Za zaoszczędzone wtedy 500zł możesz teraz mikrofalę kupić np;) Więc warto od
    poczatku.
    > Teraz - 'głupie' 4 drzwi na poddaszu (kupno,montaż...) kosztuje tyle samo, co
    > Nawet taki durny okap kuchenny, bez ktorego czlowiek całe zycie się >obchodził -
    trzeba wydać >1k zl ;)
    Ja oszczędzałem od samemgo początku- nie na jakości materiałów ale na ich cenach-
    telefony po hurtowniach zakupy w necie, negocjacje z wykonawcami. Miałem tez bardzoi
    rosądnego kierbuda z którym konsultowałem telefonicznie różne rzeczy i dzięki temu
    sporo zaoszczędziłem czy może inaczej-bezsensownie nie wydalem
    Tylko tez ja miałem ten komfort że mogłem codziennie kilka razy być na placu budowy i
    spore tez robiłem sam.
    Ale dzięki temu zmieściłem się w kwocie 300tys za dom+działka+zagospodarowanie
    terenu.