  • Data: 2009-02-06 15:13:30
    Temat: Re: Ile ciepła przenika do sąsiada nade mną?
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jangr" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:gmh9t5$jup$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Każde takie działanie ocieplające jest przecież na niekorzyść sąsiada.
    > Dlatego nie chcę go nachodzić, żeby potem mu się pogorszyło. To nieetyczne
    > ... :-)

    No niekoniecznie - jak sam piszesz, masz 17-18 st, to jak sąsiad ma +20 st
    to on Tobie grzeje sufit, a nie na odwrót...
    Kierunek strat ciepła jest cieplejsze -> zimniejsze, a nie dół -> góra.
    Jak zaizolujesz wtedy sufit mając w mieszkaniu chłodniej niż sąsiad, to
    sąsiad
    zyska, bo 'odpadną' jego straty ciepła przez podłogę.

    > No, tak mam w drugim pokoju, jeszcze nie ruszanym. Ale tam w miejscu
    > balkonu sąsiada sufit się oberwał i wisi 14 cm niżej.

    OMG... może faktycznie jak pisze Hana - zainwestuj 200-300 zł w sesję z
    kamerą
    termowizyjną ?

    Janusz Pawlinka