    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile ciepła zmagazynuje bojler 240litrów
    Date: Wed, 16 Jan 2013 11:22:12 +0100

    dyskusyjnych:802ccdb0-321f-4271-b3bc-258c66c706a6@go
    oglegroups.com...

    > Bzdury piszesz moim zdaniem. Pewnei nie masz jeszcze dzieci w wieku
    > szkolnym, albo na Śląsku wśród Twoich znajomych to inaczej wygląda.

    Owszem moje dzieci jeszcze do podstawówki nie chodzą, ale to nie znaczy, że
    nie wiem jak to wygląda.

    > Do podstawówki chodziłem na poczatku lat 80-tych czyli własnie 20-30 lata
    > temu.
    > W soboty chodziliśmy do szkoły bodajże przez jeden rok albo krócej- taki
    > epizod.

    No to złapałeś się na końcówkę - to tak jak ja, ale mój starszy brat załapał
    się na kilka lat sobotniej podstawówki.

    > 8 lekcji dziennie również nie pamietam aby było- raczej 5-6 bywały dni że
    > lekcji było 4 jak siegam pamięcią.
    > Tzw "odrobienie zadań domowych" zajmowało mi maks 1 godzine dziennie- na
    > pewno nie dłuzej

    Mnie wcale :-)
    Co nie oznacza, że zadań nie było.

    Ojciec mnie bardzo szybko nauczył, że do nauki jest szkoła i szkoda mojego
    wolnego czasu na odrabianie zadań. Oczywiście wypracowania na j. polski i
    jakieś opracowania wymagające encyklopedii lub książek pisałem w domu, ale
    zwykłe zadania z matematyki, fizyki i chemii odrabiałem na lekcjach (albo
    wcale gdy zapomniałem).

    > Moja córka teraz chodzi do 4 klasy podstawówki. Dziewczyna zdolna z nauką
    > problemów nie ma ale wykonanie wszystkich zadań domowych zajmuje jej
    > prawie 3
    > godziny dziennie.

    No to masz problem. Piszę poważnie. Najwyraźniej ta szkoła sobie nie radzi z
    nauczaniem i przerzuca część tego obowiązku na rodziców.

    > Lekcji ma 6 dziennie( w piątek 5) Jak dodac do tego zajęcia dodatkowe i
    > czas na odrobienie lekcji to skromnie licząc wychodzi mi ze na nauke
    > poświęca 9 godzin
    > dziennie. I program jest o wiele bardziej trudniejszy od tego jaki ja
    > pamiętam.

    Konkrety proszę. Co zostało dołożone do programu? Bo ja widzę, że usunięto
    sporo lektur i sporo zagadnień z matematyki i fizyki.

    Ps. Nie wiem, jak w tej szkole, ale w wielu są 4 godziny WF i 1-2 religii,
    czyli 3-4 godziny tygodniowo więcej, które należy odjąć przed porównaniem
    ilości godzin.

    Pozdrawiam
    Ergie