  • Data: 2013-01-17 19:30:28
    Temat: Re: Ile ciepła zmagazynuje bojler 240litrów
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 17-01-2013 o 19:05:43 rumcajs <o...@r...com> napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"
    >
    > No to jeszcze nie rozumie czy woda w zbiornikach akumulacyjnych nagrzewa
    > się równocześnie z tą która idzie do grzejników? To może długo od
    > rozpalenia w kotle zanim woda w z biornikach się zagrzeje i kaloryfery
    > zaczną być ciepłe?

    U mnie jest tak, że woda z kotła idzie do zbiornika króćcem, który jest w
    górnym deklu bufora. Woda na kaloryfery wychodzi z zbiornika rurą
    znajdująca się 15 cm niżej (czyli odbiór nie jest w deklu, ale z boku
    zbiornika). Te 15 cm to kilkadziesiąt litrów do zagrzania, zanim gorąca
    woda poleci do kaloryferów. W praktyce po 10 -20 min od rozpalenia kotła
    leci na kaloryfery już ciepła woda.
    U mnie wszystko pcha pompa obiegowa (znajduje się na wyjściu wody z bufora
    do kaloryferów), jeśli pracuje (czyli zasila kaloryfery) to w zależności
    od otwarcia termostatów na kaloryferach kocioł ładuje bufor w mniejszym
    bądź większym stopniu. Jeśli pompa nie pracuje (wyłączył ją regulator
    pokojowy) kocioł ładuje tylko bufor. Dodatkowo mam pompę ładującą zasobnik
    CWU. Pompa ta odbiera gorącą wodę bezpośrednio z kotła (na deklu bufora ma
    trójnik, jedna odnoga idzie do kotła, jedna do bufora jedna do CWU. Gdy
    pracują obie pompy CO i CWU - kocioł wcale nie ładuje bufora.
    Bufor to taki garnek do którego trafia gorąca woda z kotła, gdy nikt inny
    jej nie chce - ani CO ani CWU (bo już sobie pobrały ile trzeba) a w kotle
    dalej się pali.

    TG