    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 20 Jan 2013 15:21:11 -0800 (PST)
    Subject: Re: Ile ciepła zmagazynuje bojler 240litrów
    From: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2013 00:11:23 UTC+1 użytkownik
    b...@k...math.uni.lodz.pl napisał:

    > Ten sposób był już rozważany, i chyba nikt nie zaryzykował z powodu nr
    >
    > 1: przy wysokich temperaturach mięknie, a parcie na ściany może być
    >
    > liczone w tonach
    >

    > Samoróbki które widziałem to są robione z rur, ze zbiorników po
    >
    > hydroforach i co odważniejsi robią prostopadłościenne z blach.
    >

    > bajcik

    Jeśli nikt nie zaryzykował to znaczy ze nie ma pojęcia. Mauzery przeznaczone są do
    przewożenia samochodami. Przeciążenia na jakie są narażone dochodzą do 6g.
    Polipropylem oczywiście robi się bardziej miękki w wyższych temperaturach ale jest
    stabilniejszy niż polietylen. Poza tym mauzer zamknięty jest w stalowej klatce. To
    idealny zbiornik na akumulator ciepła. Skąd Ci się wzięło kilka ton? Nikt normalny
    nie wykorzysta mauzera jako zbiornika ciśnieniowego.