  • Data: 2015-10-21 21:56:27
    Temat: Re: Ile kolektorow slonecznych mam miec
    Od: RAPczyn <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 20 października 2015 13:48:06 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > W dniu wtorek, 20 października 2015 11:26:56 UTC+2 użytkownik r...@g...com
    >
    > czemu raz jest 40m2 a w przypadku tego systemu 70m2?

    Płaskie - 40mk ponieważ napełnione są glikolem i latem nie powinno dopuszczać się do
    długich stanów przestoju instalacji spowodowanego wysoką temperaturą. Przy tej
    pojemności bufora 40 mk to tak górna, górna granica powierzchni czynnej.

    Próżniowo-rurowe CPC - 70mk to oczywiście przesada dla normalnego domu. Jako, że
    instalacja napełniona jest wodą kotłową może sobie latem stać w stanie pary i nic jej
    nie grozi, więc powierzchnię pola kolektorów można dobrać do potrzeb okresów
    przejściowych i zimy.

    > "raczej" nie zamarzająca woda to nie jest to co chcialibyśmy miec w kolektorach :)
    Bo tak naprawde ona to raczej zamarza - a zeby tego uniknąć należy energie tracic, co
    jest sporą innowajcą :-)))

    > Jesli juz chcą uzywac wode to niech robią system w którym wodę sie upuszcza gdy
    zagrażają mrozy. Takie wynalazki tez widzialem, sensu nieco wiecej w nich jest.

    > b.
    Systemy DrainBack itp. potrzebują mocniejszej pompy, a wg badań przeprowadzonych
    przez bodaj QUAIST znaczna większość kolektorów na rynku nielubi być "sucha" w
    środku.