    From: janusz_k <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile kolektorow slonecznych mam miec
    Date: Thu, 22 Oct 2015 19:52:31 +0200

    W dniu 2015-10-21 o 22:40, RAPczyn pisze:
> [...]
    CPC.

    > ;) Największa instalacja na kolektorach próż.rurowych CPC o pow. 3340mk

    >jest podłączona do zbiornika (sprzęgła) poj. 3m^3.
    Sprzęgło się jednak różni od zbiornika, poza tym mówimy o instalacjach
    domowych a nie przemysłowych.

    > Pozostanę jednak przy połączeniu szerogow-równoległym i tichelmanie

    Sobie zostań ale nie proponuj tego dla domowych instalacji. Bo to co się
    robi w przemyśle najczęściej się nie sprawdza w domu, szeregowe łączenie
    powoduje zapowietrzenie/zagazowanie drugiego kolektora i wyłączenie go z
    pracy, to się sprawdzi tylko przy słabym słońcu albo bardzo szybkim
    przepływie, co jest trudne do osiągnięcia zwykłymi pompkami obiegowymi.

    --
    Pozdr

    Janusz_K