  • Data: 2010-01-27 09:24:00
    Temat: Re: Ile tracę przez okna ?
    Od: Kudlaty <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 25 Sty, 11:28, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
    > Uważam że to jest bez sensu bo:

    > Podłoga zawsze ma mniejsze straty niż np.ściany bo np. podłoga na gruncie to
    > beton+styropian 10cm+wylewka a różnica temperatur między tymi przegrodami to
    > jakieś 5-10stC.

    Z podloga bywa roznie nie mozna mniej niz 10 cm styro dlatego mowie ze
    przegiolem bo mam 30 cm styro na ziemi.

    > Okna mają współczynnik K jaki mają. Musiałyby być te najlepsze najdroższe
    > około 0,5 i o niewielkiej powierzchni. Ale okien za mało nie można dać bo
    > wtedy nie spełnisz norm na oświetlenie.

    Jesli bedzie trzeba takie kupic to trzeba i tyle. W dluzszej
    perspektywie sie oplaca.

    > Powinieneś nawiercic w styropianie dziury fi10cm w siatce co 20cm :)
    > Nie uważasz że to przegięcie?
    > Dlaczego twierdzisz że 8% to za dobrze? Rozkład temperatur i tak zrobi swoje
    > więc zimniejsze powietrze będzie na dole. Do tego jeszcze chcesz mieć zimną
    > podłogę? Ani to dla portfela ani dla nóg nie wyjdzie dobrze.

    Dzieki za utwierdzenie ze jest ok. Podloga jest sprawa dosc
    specyficzna mozemy wylaczyc ja z obliczen rownowagi.
    Moje straty ciepla przez przegrody sa tutaj
    http://docs.google.com/leaf?id=0BxOokoql8qOGZDM3Mzcw
    MTUtYmM3My00NTVkLTkwMzUtYTNlZTQzMWNkYWMx&hl=pl