eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieIle ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych?Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
  • Data: 2014-05-16 08:34:49
    Temat: Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-16 00:40, Ergie pisze:

> [...]

    Nie widziałem wszystkich, ale widziałem kilka w trakcie budowy,
    budowanych przez różne firmy.
    Ba.... Nawet wykonywałem tam instalacje i rozmawiałem z wykonawcami,
    wypytując o szczegóły, o nie zawsze interesowały takie konstrukcje.

    > ROTFL^2 Ty jak zwykle widziałeś _wszystkie_ budowy i _wszystkie_
    > projekty stąd wiesz gdzie "używa się" kotew a gdzie nie.

    > W takim razie przez wiele lat mieszkałem w domu Yeti - bo w nim był
    > użyte kotwy właśnie do połączenia ścian parteru z betonowym stropem
    > piwnicy :-).

    > Technicznie jest wiele różnych możliwych rozwiązań, natomiast co do
    > ekonomii to użycie kotew jest znacznie tańsze niż niepotrzebna
    > izolacja cieplna fundamentów.

    Bzdura do kwadratu. Izolację cieplną i tak musisz wykonać czy ona będzie
    na płycie fundamentowej czy pod tą płytą to i tak być musi.

    > Belki wcale nie muszą leżeć na płycie - po co miałyby to robić skoro
    > wyżej jest jeszcze izolacja termiczna i wylewka. W takim przypadku
    > często robi się tak że belki poziome są na wysokości przyszłej
    > podłogi, a do płyty sięgają tylko słupy.

    Jakie słupy sięgają do płyty? Co ty znowu wymyślasz?
    Belki krawędziowe mocuje się na stalowych wspornikach do belek,
    zakotwionych do płyty i żadna belka nie styka się z płytą fundamentową.
    Pomiędzy belką krawędziową, a płytą jest izolacja termiczna.
    Oczywiście, że nie muszą leżeć, ale takie rozwiązania stosuje się
    rzadko, bo są ekonomicznie nieuzasadnione.
    I tak izolacja termiczna musi być na całej powierzchni podłogi. W
    przypadku takiej konstrukcji jest ona o wiele droższa, bo dochodzi
    dodatkowa warstwa betonu (wylewka), dodatkowe zbrojenie oraz wsporniki
    belek. Taniej jest więc ułożyć izolację termiczną pod płytą
    fundamentową, a belki mocować zwykłymi kotwami bez wsporników do płyty
    fundamentowej.

    > To w końcu są kotwy czy ich nie ma?

    Kotwy są zawsze, ale ty nieprawidłowo kotwami nazywasz wsporniki belek,
    a chodziło ci właśnie o zastosowanie wsporników.