eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieIle ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych?Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
  • Data: 2014-05-17 08:43:05
    Temat: Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-17 08:20, Marcin N pisze:

    > Mam problem. Ta sam płyta ma ciągnąć się też w garażu. Garaż jest
    > "doklejony" z boku budynku i będzie nieogrzewany. Płyta będzie więc
    > znakomitym mostkiem termicznym. Styropian na płycie pod podłogą domu -
    > jest po prostu niezbędny, żeby to wszystko miało ręce i nogi. Z dwojga
    > złego wolę zrobić mostek termiczny z deski podwalinowej niż z całej
    > podłogi w garażu.

    Tylko, że robiąc mostek z deski masz tego mostka dużo więcej, bo cały
    obrys budynku oraz wszystkie wewnętrzne ściany nośne.
    Jeżeli więc obawiasz się tego mostka do garażu to rób ściany na kotwach,
    które odseparują je od płyty.
    Albo po prostu daj izolację pod całą płytą, a te straty do garażu
    potraktuj jako niewielkie ogrzewanie garażu.
    Z resztą jak trochę tego ciepła do garażu przeniknie to tylko z
    korzyścią, bo przy -10 na dworze w garażu będziesz miał z 5-10 stopni
    wyższą temperaturę, co wpłynie na łatwiejszy rozruch samochodu

    > No i kolejna sprawa: płyta fundamentowa ocieplona styropianem, czy nie
    > - i tak będzie miała temperaturę otoczenia przecież. Jest nieogrzewana
    > w żaden sposób więc styropian tylko opóźni wyrównanie temperatury
    > płyty i jej otoczenia. Oczywiście tak będzie przy założeniu, że na
    > płycie będzie styropian (co najmniej 15 cm) - a musi być z powodów
    > opisanych powyżej.
    >
    > Jeśli więc płyta i tak będzie zimna - to po co ją ocieplać?

    Nie planujesz w domu robić żadnego ogrzewania?
    Nie wiem czy dasz radę mieszkać w takim domu. :)