    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Indukcyjny piec CO
    Date: Wed, 16 Aug 2023 16:56:13 +0200

    On 16/08/2023 16:34, WS wrote:
    > Niby tak, tylko wtedy analizując koszt montażu musisz doliczyć drugie źródło
    ciepła, działające samodzielnie przy tych -20

    W najtańszym wypadku:
    1) odpalenie palników w kuchence gazowej
    2) kupno grzejnika olejowego za 200zł

    > Nie musi być jakieś ekonomiczne, ale zawsze to ekstra koszt, choćby elektryczny
    kocioł na 3f, bo inne to raczej sporo drożej...

    Jeśli na zewnątrz jest -30 a ktoś spodziewa się komfortu 23C w środku,
    to raczej jest odklejony od rzeczywistości. Utrzymanie blosko 60 stopni
    różnicy wymaga energi na jakąs nie liczy się żadnego źródła ciepła.

    Taki komfort kosztuje. Tego się nie obrobi pompą za 10kzł. Ale pompa za
    10kzł obrobi pozostałe 95% przypadków.

    > Z kolejnej strony ;) 2 źródła ciepła (jeśli jeszcze całkowicie oddzielne) to jakieś
    dodatkowe zabezpieczenie na wypadek awarii

    I dlatego u mnie jest PC, klima z grzaniem, kocioł gazowy i kominek z
    płaszczem.

    > Dlatego też pod uwagę biorę najzwyklejszą klimę z funkcją grzania

    I to dobry wybór poza jednym detalem: ludzie nie lubią, jak im ciepłe
    powietrze wieje w oczy. Taka uwaga praktyczna, byłem zaskoczony po
    spotkaniu się z takimi opiniami.