  • Data: 2023-08-18 22:43:33
    Temat: Re: Indukcyjny piec CO
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.08.2023 o 20:58, Kris pisze:

    > Podaj przykłady kilku takich modeli.
    > Czytaczom będzie łatwiej przy ew zakupie odfiltrować nieprzemyślaniw zaprojektowane
    urządzenia.

    Dlaczego mam wskazywać modele, bo komuś coś się wydaje, że jest to
    dyskredytujące dany model?
    Spotkałem takie rozwiązania w kilku różnych modelach, które uważam za
    bardzo dobre i jedne z najlepszych na rynku. Nie stanowi to żadnej wady
    o ile PC zabezpieczona jest zgodnie z wytycznymi producenta. W tym
    przypadku producenci zalecają roztwór glikolu lub zestaw zaworu
    antyzamrożeniowego + zawór dopełniający.
    Co ciekawsze zestaw: pojedynczego zaworu antyzamrożeniowego + zawór
    dopełniający zabezpieczy każdą bezwzględnie pompą ciepła, niezależnie od
    modelu czy producenta.
    Zestaw 2 zaworów anyzamrożeniowych zadziała tylko i wyłącznie w
    przypadku PC, które są w stanie opróżnić się całkowicie grawitacyjnie.
    Ponadto takie rozwiązanie nie jest pewne w 100% ponieważ zanim dojdzie
    do opróżnienia PC to woda cofa się z instalacji i w pierwszej kolejności
    musi się rozprężyć naczynie przeponowe. Dopóki woda cofa się z
    instalacji w kierunku zaworów tak długo woda w PC stoi i się schładza.
    Trzeba jeszcze powiedzieć, że ta ciepła woda jak dotrze do zaworów
    antyzamrożeniowych to powoduje ich zamknięcie, a przepływu poprzez PC
    nie ma.
    Tutaj zdecydowanie o wiele lepszym jest zastosowanie jednego zaworu
    antyzamrożeniowego + zawór dopełniający.

    W przypadku pojedynczego zaworu antyzamrożenowego bardzo ważnym jest
    miejsce jego montażu. Kiedy zawór zaczyna upuszczać wodę to świeża,
    ciepła woda z instalacji, która jest uzupełniana zaworem dopełniającym
    musi przepływać poprzez PC, a więc montuje się go na wyjściu zasilania z
    PC. Ponadto w instalacji musi się też znaleźć zawór zwrotny na rurze
    zasilającej, który nie pozwoli na cofnięcie się wody poprzez rurę
    zasilania w kierunku pompy i aby wymusić przepływ wody poprzez pompę od
    strony powrotu.

    Jeżeli producent dopuszcza montaż 2 zaworów i możliwość całkowitego
    opróżnienia PC to można zastosować takie rozwiązanie.
    Jeżeli producent w sposób wyraźny nie wskazał takiego rozwiązania to
    należy zastosować glikol lub zestaw zaworu anyzamrożeniowego +
    dopełniającego i nie wymyślać nowych teorii na ten temat.