  • Data: 2015-11-05 18:26:11
    Temat: Re: Instalacja elektryczna w domu - rady
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 5 listopada 2015 16:23:56 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

    > W sypialni może kiedyś będę miał kaprys i zawieszę TV albo jakiś
    > projektor, żeby sobie po sieci z serwera film oglądać z łóżka?
    > A może za 5 lat to już nie będzie moja sypialnia tylko pokój o zupełnie
    > innym zastosowaniu? To samo z innymi pomieszczeniami. Wiesz na pewno do
    > czego każdy z pokojów ZAWSZE będzie służył przez kolejne kilkadziesiąt
    > lat? Albo chociaż kilkanaście?
    380v na wszelki wypadek tam doprowadż i kanalize + wode bo może kiedyś tam łazienke
    czy kuchnie zechcesz zrobić;)
    > Bo ja nie, więc wolę już tam kabelek w ścianie mieć.
    Ze dwa lata temu ktoś tu pisał że po 4skrętki do każdego pokoju dawał(na każdej
    ścianie jedna). Można i tak bo skrętka ponoć tania;).
    > Nie zaszkodzi go też mieć pod kątem przekrosowania sobie zupełnie innych
    > sygnałów niż sieć komputerowa. Choćby wspomniany tu przez kogoś
    > multiroom czy jakieś inne połączenie między pokojami.
    Ja mam troszkę inne podejście. Jak za 10 lat będzie potrzeba to sobie kable
    doprowadzę czy to w listwach przypodłogowych czy nawet w ścianie w przy okazji
    remontu. Ale znając życie będą inne rozwiązania bezprzewodowe czy chociażby przez
    sieć 220V. Ale jak ktoś lubi wywalać kasę bo "może kiedyś się przyda" to nic mi do
    tego. A decyzje każdy sam podejmuje.