  • Data: 2012-03-22 00:58:24
    Temat: Re: Instalacja wody użytkowej - z czego?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:jkdbmq$rpi$...@i...gazeta.pl...

    >Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup

    >Czyś ty chłopie widział chociaż raz w życiu rurę stalową albo ocynkowaną od
    >środka po kilku latach użytkowania??
    >Nie pisz bredni.

    > Co niepokojącego zaobserwowałeś w ocynkowanych rurach używanych do wody/

    Nie wiem, co kolega, ale ja sporo rdzy i kamienia który odrywa się kawałkami
    i zatyka sitka. W pex'ach nie ma tego problemu bo ścianki są tak gładkie, że
    kamień się nie osadza.

    Mam porównanie, jak wygląda woda z tego samego ujęcia płynąca w 40 letnich
    ocynkowanych stalowych rurach. Po roku prania dziecięcych ubranek białe
    ubranka zrobiły się lekko pomarańczowe od żelaza i nie da się tego wybielić.
    Taki sam kolor przybrały fugi i silikonowe uszczelnienia - tu pomaga cilit.
    Ten sam wodociąg miejski (PE) kilka bloków dalej wymieniony pion na jakiś
    plastik - brak podobnych problemów z żelazem w wodzie, więc ewidentnie
    winien jest stalowy pion.

    P.s. W pierwszym okresie po skończeniu instalacji z rur stalowych w wodzie
    są dodatkowe atrakcje w postaci resztek pasty, konopii

    Pozdrawiam
    Ergie