    From: "Kukus Minipalus" <d...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Inteligentne mieszaknie w bloku z płyty ?
    Date: Wed, 4 Sep 2013 10:34:34 +0200

    "Jan Koval" <j...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag
    news:l01efg$445$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > Użytkownik "Ewa" <*@*.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Na początek wymiana kabli z aluminionwych na miedziane. Jeśli nie były
    > wymianiane.
    > Podział na obwody - 2 na pokój (gniazdka i oswietlenie). Jak jeszcze
    > starczy kasy,
    > czasu i energii na coś więcej to rozproszone sterowanie oświetleniem -
    > przyda się jako
    > emulator życia jak będziesz kilka dni po za domem.

    Nie wiem jak duże to mieszkanie, ale położył bym również Ethernet. Żadne
    WiFi nie zastąpi dobrego kabla. Puszki podtynkowe nie będa szpecić, a
    porządna sięć 1 GB bedzie wdzięczna. Jak Ethernet, to i kable audio można
    ładnie "zapuszkować". Taki systemik 7.1 potrafi bardzo "zakablować"
    mieszkanie. Przy takim kompleksowym remoncie mieszkania (wymiana kabli itd.)
    to położył bym w bruzdach na wysokości ok. 15 cm od podłogi puste rurki
    "peszel" na przyszłościowe pomysły. Żeby bruzdy nie były zbyt głębokie można
    dać np. 2 rurki obok siebie. Tak dookołą pomieszczeń z pustymi puszkami.
    Wstępnie można je nawet zatapetować.