    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Inteligentne oświetlenie schodów
    Date: Mon, 23 Sep 2024 16:38:26 +0200

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Prawie Poznań. Teraz już wiem dlaczego mój kot jak wychodzi to podnosi ogon.

    Inteligentna bestia. Wie co go czeka, jeśli raz nie podniesie.

    > To klient chce takie coś. I właśnie zastanawiam się jak to zrobić,
    > aby nie było dyskoteki, bo biegi schodów zaczynają się blisko "ciągów
    > komunikacyjnych". I będzie wkurzające jak wstanie z kanapy i włączy
    > się iluminacja jak:
    > https://youtu.be/T7f8YL3D0WQ?si=gvUG2Cd9SVFcEB94&t=2
    3

    Klientowi trzeba dodatkowo zaproponować strusie piórko w pupie. Usługa
    kompleksowa to się nazywa (takie pomysły świadczą o tym, że klient musi
    mieć jakieś kompleksy).

    > Niby jednorodzinny, ale tam gdzie robię te schody to 30-letni szeregowiec.

    Z poboru go wzięli w tym wieku, czy zawodowy?

    > W tym domu jest 6 biegów!

    No to jak w samochodzie!

    > I one są centralnie umieszczone. A będzie 7 biegów, bo jedno pomieszczenie
    > ma dwa poziomy z różnica 110 cm. Szaleństwo.

    Szaleństwo. A teraz już zupełnie poważnie. Jeśli to jest ciemna klatka
    schodowa, to więcej pożytku będzie z nocnego oświetlenia słabym światłem
    wiecznie się palącym. W czasie nocnej wizyty w odlewni wystarcza.
    Najlepiej światło czerwone a przynajmniej głeboko pomarańczowe, ono nie
    powoduje zawężenia źrenic i niepotrzebnej adaptacji wzroku. Wyłacznie
    i włączanie wszystkiego *na raz* monostabilnymi pstryczkami umieszczonymi
    przy każdym dojściu do schodów. Jak mają być bajery, to "kinowe", czyli
    płynne zapalenie i gaszenie.

    --
    Jarek