    From: "Darek" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Inteligentny dom - ktoś robił jakie doświadczenia?
    Date: Sun, 28 Feb 2010 11:07:12 -0000

    Czesc

    Ja zamierzam wykonac taka instalacje w moim przyszlym domu,
    ale to juz bedzie pomysl mojego autorstwa.

    Powiem tak ja to robie bardziej dla zabawy i z racji zawodu,
    ale gdybym mial wybulic pieniadze na gotowy system w sumie
    w wiekszosci przypadkow, jako zabawke- IMHO, traci sens.

    Moze zadam Ci pytanie, czy Ty zamierzasz instalowac ten system
    dla wygody czy dla oszczednosci energii, ktora IMHO jezeli bedzie
    to znikoma.
    Jezeli dobrze zostanie skonfigurowana instalacja, zapewne podniesie to
    komfort.
    Jak komfort jest tu glownym wykladnikiem i nie licza sie pieniadze,
    to instaluj smialo.

    Obecna instalacja musi rowniez zostac dobrze przemyslana, aby bylo
    mozna ja przekonfigurowac w czasie pozniejszym na inteligentna - chodzi
    mi o kable energetyczne. Ja tak bede mial, zeby bylo mozna wrocic
    do tradycyjnej instalacj, gdybym chcial np. za 10 lat sprzedac dom
    a z autorskimi rozwiazaniami bedzie go trudno sprzedac i taka instalacja w
    moim przypadku moze obnizyc wartosc budynku.

    Kolejna sprawa - masz zone, dzieci? Beda sie tym bawily, czy tylko
    Ty jako glowa domu? jezeli prawdopodobnie Ty IMHO traci sens...

    Generalnie jest to fajny gadzet, ale bardzo drogi. Szacuje ze wykonanie
    pelnej
    instalacji inteligentnej dla domu jak Twoj to wydatek w okolicy 100tys zl.
    Wykonanie uproszczonej - pewnie wydatek ok 20-40tys - swiatlo, rolety,
    alarm, jakies czujki.

    Pzdr
    Darek