    From: "J23" <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Izolacja fundamentow, drenaz
    Date: Mon, 23 Mar 2009 10:56:29 +0100

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:47a8c430-705f-4431-9aee-bcd4aeeba13a@e35g2000yq
    c.googlegroups.com...

    > Ja proponuje standard - dysperbit 3-4x, na to styropian (najlepszy
    > bylby XPS ale cholernie drogi). Jezeli XPS to nic wiecej na to nie
    > dajesz tylko zasypujesz. Jezeli zwykly no to siatka / klej i ponownie
    > 3-4 x dysperbit, folia kubelkowa i zasypywac :) Jak masz piasek
    > bedziesz mial sucho jak pieprz (mam to samo, a sasiad ~100m odemnie z
    > roznica poziomow ok 10m ma czysta gline i niestety wode w piwnicy
    > (opadowa, bo gruntowa tez jest znacznie nizej).
    > pozdr.
    >
    > Adam Sz.

    A ja mam gline, ze szpadel na 2 cm tylko wchodzil i piwnice suchutka.
    Dzialka byla taka, ze kazdy mnie straszyl ze bede tonal w blocie.
    A teraz i piwnica suchutka i na dzialce woda nie stoi.
    Oprócz rozmaitej chemii, styropianów siatek itp. duze znaczenie ma
    uksztaltowanie terenu wokól domu. Odpowiednie dobranie poziomu zero.
    Dobranie odpowiedniego projektu do dzialki. Czasem warto podpiwniczyc
    tylko czesc domu choc koszt wcale sie nie zmiejszy.
    Odpowiednie ogrodzenie tez jest bardzo wazne, moze czasem zabezpieczyc
    przed naplywem wód opadowych, czy z roztopów.

    Pzdr
    J23