  • Data: 2009-08-10 14:35:49
    Temat: Re: Izolacja fundamentów -zapytania
    Od: "mirek" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Po Twojej wyjaśnieniu o układzie warstw grutu proponuję:
    > - zrezygnować z drenażu bo tą rolę spełnia sam układ gruntu
    > - wykonać jedynie zewnętrzną izolację fundamentu (smarowanie) na całej
    > głęgokości poniżej powierzchni gruntu
    > - wymienić odkopaną glinę przy fundamencie na grunt przepuszczalny (żwir,
    > piasek, pospółka lub mieszanina gwarantująca przepuszczalność)
    > - po zasypaniu i ubiciu gruntu należy wykonać opaskę (z betonu lub płyt
    > betonowych) o szerokości min. 50 cm i spadku 2-5 % od budynku
    > Takie rozwiązanie jest wystarczające by odprowadzić wodę deszczową lub z
> [...]
    Akurat tym mam zamiar zrobic podsypke fundamentów.
    Grunt jest piskowo żwirowy, dawne koryto rzeki sprzed paru tysięcy lat, więc
    co rozpuszczalne i nasiakliwe dawno wymyte,
    a rzeka plynie teraz w innym miejscu kilometr dalej
    Zastanamiam sie jeszcze tylko nad wykonaniem opaski z zakopanej na
    kilkunastu centymetrach folii kubelkowej ze spadkiem od budynku.
    Na tym trochę żwiru bo tego mam nadmiar po wykopaniu fundamentów i wysypka z
    drobnych kamyczków do chodzenia?????
    W zasadzie zagrożenie wilgocia wydaje mi sie byc tylko od wód
    przesiąkających. Styrodur a raczej hydromax daję bo nie chcę żeby mi
    szroniły ściany latem
    w piwnicy.