  • Data: 2009-09-08 21:12:28
    Temat: Re: Izolacja przeciw falom GSM
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mr Jones pisze:

    > Pisząc ten post spędziłeś ileś czasu przed ekranem komputera i załapałeś
    > promieniowania tyle ile przyjąłbyś z takiego masztu i w tej odległości przez
    > jakieś 2 miesiące (jakoś tak...). Sieć elektryczna zatynkowana w twoich
    > ścianach daje podejrzewam kilkaset razy większe promieniowanie niż ten
    > maszt...

    Ogólnie promieniowanie promieniowaniu nierówne. :) BTS wytwarza
    mikrofale, sieć energetyczna "pracuje" w dolnych granicach fal bardzo
    długich (VLF). Zresztą jako ciekawostkę mogę podać fakt, że jeszcze nie
    tak dawno takim apokaliptycznym symbolem była sieć bardzo wysokiego
    napięcia. Miała promieniować na ludzi, wywoływać urojenia, depresje,
    myśli samobójcze. Nawet jeden odcinek "Z Archiwum X" na ten temat
    zrobili tak w połowie lat dziewięćdziesiątych (tylko tam aby było
    mroczniej zamiast zwykłej linii energetycznej była ściśle tajna antena
    do łączności z okrętami podwodnymi na VLF). :) Potem jak grzyby po
    deszczu zaczęły wyrastać w naszym krajobrazie stacje bazowe i to one
    przejęły rolę nemezis miejscowej ludności, o zabójczych liniach
    energetycznych jakoś zapomniano.

    Oczywiście o różnicy między mikrofalami a falami bardzo długimi
    wspominam ze względów czysto formalnych. Nie żeby moim zdaniem była
    jakaś różnica jeśli idzie o wpływ na zdrowie. :)

    BTW jak słusznie zauważył jeden z przedmówców - dużo więcej
    promieniowania produkuje zwykły telefon komórkowy niż odległa o 400m
    wieża. ;)