  • Data: 2010-03-05 07:59:45
    Temat: Re: Izolacja ścian - iniekcja?
    Od: DigTel <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z tym,że ja ma ścianę _betonową_ a większość preparatów ma zastosowanie do
    wszelakiej ceramiki.
    > Tylko penetron byłby do tego odpowiedni, czy się mylę?
    > Do tego chciałbym ten nieszczęsny mur uodpornić na napływ wody gdzieś do około 1m
    wysokości.Czy i
    > wówczas nawiercanie ma sens?

    Zarówno penetron jak i hydrostop przenaczone są tylko do betonu
    (ewentualnie cegła ale na zaprawie cementowej - ponieważ oba środki
    wytwarzają izolację rozchodząc się właśnie w cemencie). Co do robienia
    nawiertów hydrostop ma w ofercie odpowiednie preparaty do betonu:
    http://izolacjamuru.pl/sites/default/files/hydrostop iniekcyjny.pdf ,
    ale nie tędy droga. Jednak za pomocą obu środków wykonać można
    szczelną izolację od wewnątrz (opisy mają producenci na stronach lub
    zobacz tu: http://izolacjamuru.pl/izolacja-sciany-od-wewnatrz-p
    enetronem-lub-hydrostopem.html
    )
    Przy czym by wykonać taką izolację musi być okres, w którym woda nie
    napiera i nie cieknie ze ściany. Po drugie według producenta tak
    zrobiona izolacja będzie szczelna, ale tak jak pisze Plumpi, by była
    wykonana porządnie powinna być od zewnątrz. W innym przypadku nawet
    jeśli woda nie wejdzie do środka, to mur będzie mokry, a napór wody i
    kapilary spowodują podnoszący się poziom zawilgocenia.