    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: Jablonie - mity o sadzeniu?
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Date: Sun, 6 Mar 2016 18:14:55 +0100

    Dnia Sun, 6 Mar 2016 11:08:34 +0100, Trybun napisał(a):

> [...]
    długo trzeba czekać na owocowanie, przy tym nie wiadomo, co się otrzyma.
    ukorzenionych z sadzonek pobranych z już owocujących egzemplarzy, roślin, dodam,
    owocujących niemal od posadzenia i to zgodnie z oczekiwaniami co do odmiany.

    > Nic z tych rzeczy. Ani się nie napracowałem, praktycznie nic przy nich
    > nie robiłem, pierwsze przycinanie to dopiero po zaowocowaniu. Poza tym,
    > przy zakupie szczepionych drzewek na owocowanie (w przypadku jabłoni)
    > także trzeba czekać, nieraz i parę lat. O ile owocowaniem nazwiemy te
    > kilka owoców które są osiągalne na drzewku w pierwszych owocowaniach.
    > Oczywiście nie stawiam tu wyższości drzewek z pestek nad szczepionymi,
    > czy odwrotnie, chciałem tylko przypomnieć że istnieje alternatywa dla
    > tych szczepionych.

    Oczywiście, temu nie przeczę - ale szczepienie i sadzonkowanie mają
    zdecydowaną przewagę w tej alternatywie i nie bez powodu zostały wymyślone
    - powody podałam wyżej :-