    From: Budyń <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak działa rekuperator
    Date: Fri, 14 Jan 2011 17:18:45 +0100

    news:op.vpaz7hps1cvm6g@linux-rj.dom...
    >Ale to bardzo niewielkie ciśnienie.

    zależy z czym porównać :-) Aby takie wytworzyć potrzebne są duże
    wentylatory - w porównaniu z małym w reku.

    >Ale zapominasz o paru rzeczach, ja mam np gaz i w kuchni mam kratkę
    >wentylacyjną

    Wg mojej wiedzy nie wolno mieszać wentylacji mechnicznej z grawitacyjną.
    Wiec zadnej kratki mieć nie wolno jesli sie ma wentylacje mechaniczną. Jesli
    jest - oczywiscie zakłóca prace wentylacji mechanicznej i efekty są
    dziwne-zgoda. Tylko jej ma nie być. To samo z kominkiem -ma ciągnąć
    powietrze z zewnątrz i wyrzucać w komin - czyli osobny , szczelny obwód
    powietrzny.

    >dużo jeszcze zależy o wigotności powietrza bo IMHO para chyba niesie
    >więcej energi niż suche powietrze, i jeżeli powietrze zasysane będzie
    >wilgotniejsze
    >od wyrzucanego to po przejściu przez reku będzie zimniejsze.

    Nawet jesli to jest w ogóle mierzalne (nie wiem) to nie ma zadnego znaczenia
    dla tego tematu. Mówimy o sprawności reku. Sprawność mówi o traconej energii
    a nie o temperaturze. Dla ułatwienia porównujemy temperatury wlotu i wylotu
    bo to łatwo zmierzyć. Ale jesli wilgotnosc ma wpływ to chcąc dokładnie
    zmierzyć sprawnosc musimy mierzyć przepływ powietrza w kg/h, jego wilgotnosc
    (i z tego znaleźć ciepło własciwe) no i różnice temperatur. Będziemy
    precyzyjni :-)

    Czyli w skrócie -wilgotnosc powietrza nie ma znaczenia dla sprawności. Nawet
    jesli powietrze bedzie zimniejsze jak piszesz to bedzie niosło taką sama
    porcje energii.

    b.