  • Data: 2011-01-14 17:28:20
    Temat: Re: Jak działa rekuperator
    Od: "Papo Smurfo" <d...@...wonsami> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Adam" napisał:

    > Glupis. Maksymalnie reku odzyskuja do 90% ciepla (wymienniki
    > przeciwpradowe). 50% to wlasnie krzyzowe. Jezeli juz zdecyduje sie na
    > krzyzowe to na dwa polaczone szeregowo bedzie mial sprawnosc rzedu
    > 80%. Moj brink ma 90%,

    głupiś to ty jest, widocznie na lekcjach fizyki kozy z nosa wyciągałeś i
    zjadałeś:O)
    a jak byś był mondry to byś wiedział że rekuperator to nie perpetum mobile i
    więcej niż połowy ciepła nie moze odzyskać, bo to spszeczne z prawami
    termodynamiki:O)

    > watpie ze jakikolwiek wlasnorecznie robiony
    > wymiennik tyle uzyska. Dlatego gra NIE jest warta swieczki! A vaty i
    > podatki i tak bedzie musial zaplacic - wentylow sam nie zrobi. Te z
    > samochodu sa za glosne. Ogolnie pomysl bezsensowny - sam to
    > analizowalem i sie zwyczajnie nie oplaca. Moze oszczedzi 3k, moze 4k
    > pln. Tylko co po takich oszczednosciach jak reku bedzie mial
    > beznadziejna sprawnosc i bedzie glosny..

    człowieku, ten rekuperator jest prosty jak drut, co za problem zamówić
    pocięcia w kawałki blachy, poprzekładanie jej płaskowniczkami i spięcie w
    pudełku?:O)
    a wentylatorki t mogę kupić po pare stuwek a nie po pare tysięcy:O)
    ludzie, rupcie smi rekuperatory i nie dajcie się okradać
    ekoterrorystom!!!:O)