  • Data: 2011-01-14 19:43:00
    Temat: Re: Jak działa rekuperator
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wg mojej wiedzy nie wolno mieszać wentylacji mechnicznej z grawitacyjną.
    > Wiec zadnej kratki mieć nie wolno jesli sie ma wentylacje mechaniczną. Jesli
    > jest - oczywiscie zakłóca prace wentylacji mechanicznej i efekty są
    > dziwne-zgoda.

    też o tym słyszałem, ale nijak nie mogę zrozumieć, w jaki sposób
    zakłóca... co do grawitacyjnej, rozumiem, ona szaleje jak się
    równolegle włączy mechaniczną, ale na tę drugą nieszczelności, kratki,
    nawiewy nie wiem jaki mają wpływ... ustawiasz poziom nawiewu, wywiewu
    i jedziesz... nie mówię oczywiście o skomplikowanym sterowaniu
    dobierającym wydajności, w zależności od odczytów ciśnienia, ale
    takiej prostej instalacji, gdzie z hebla ustawiasz prędkość wentyli
    (jak chcesz pod czy nadciśnienie, to jednym dajesz bardziej
    uwzględniając opory instalacji)
    może ktoś wyjaśni?...

    > To samo z kominkiem -ma ciągnąć
    > powietrze z zewnątrz i wyrzucać w komin - czyli osobny , szczelny obwód
    > powietrzny.

    nie ma 100% szczelności, zawsze coś tam się przeciśnie... szczególnie
    jak otwierasz drzwiczki...:-), choć nie wyobrażam sobie, jakie
    musiałoby być podciśnienie w pomieszczeniu, żeby odwrócić ciąg w
    kominie...

    pozdrawiam
    s_13