  • Data: 2011-07-15 11:13:03
    Temat: Re: Jak głęboko oprawić okno? A wymiary okien to dobre?
    Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:172b8290-cdb6-4d53-9c4f-3c4a20606dcc@m18g2000vb
    l.googlegroups.com...
    > No wiec własnie - cos wiesz, cos słyszałeś ale nie chce ci sie siegnąć do danych
    techniczych. Ja kiedys siegnąłem -wilgotnosc drewna wyszła 6% - a wszelkie procesy
    korozji biologicznej zaczynają sie od jakis 20%.

    >ale to teoria tylko...
    >weźmy dzisiejszy dzień... na zewnątrz jakieś 70% wilgotności, w domu
    >podobnie i tak od jakiegoś miesiąca... myślisz, że w ścianie jest dużo
    >mniej? po co robić tam kiszonkę? ja mam wełnę i do tego 2 cm szczelinę

    mylisz wilgotnosc powietrza z wilgotnoscia drewna. A meble w domiu ci gniją? Przeciez
    masz tam powietrze o wilgotnosci 70% :)

    >połączoną ze szczeliną pod wełną w dachu z ujściem przy kalenicy,
    >wiatr tam nie hula, ale ujście dla pary wodnej jest...

    dla pary i dla ciepła :-)

    >a co jak ci pod
    >ten styropian będzie zacinać jakaś szczeliną deszcz, nie zauważysz, a
    >kisząca się woda i wilgoć bez ujścia swoje zrobi...

    chcialbym zauwazyć ze rozmawiamy o budynku wykonanym prawidłowo, a jedynie jako
    przypadki szczególne należy uwzględnić awarie. Na razie rozważamy budynek
    nie-awaryjny i tą straszliwą dyfuzje pary wodnej.

    b.