    From: "marcan" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak połączyć nowe szambo ze starym?
    Date: Tue, 28 Jul 2009 20:22:15 +0200

    "bokomaru" napisał
    > chyba najsensowniej zrobic kaskade,
    Chodzi Ci o to żeby każdy kolejny zbiornik był niżej od poprzedniego?

    > tak by geste zbieralo sie tylko w pierwszym zbiorniku. zrob w tym
    > pierwszym dobra wentylacje
    Pierwszy to zbiornik plastikowy, zamknięty od góry pokrywą też plastikową,
    mogę ją podnosić, ale zazwyczaj jest nałozona na zbiornik i przykryta
    kamieniem. Jaką wentylację masz na myśli?

    > i pchaj bakterie raz na tydzien-dwa - zmniejszy sie ilosc gestego do
    > wybierania.
    Zapomniałem dodać, że to działka letniskowa - nie mieszkam tam cały rok.
    Jestem tam w każdy weekend, latem przez kilka tygodni, po sezonie letnim
    sporadycznie. Na działce stoi dom drewniany o powierzchni podstawy ok. 50 m2
    + taras + pomieszczenie gospodarcze + poddasze użytkowe. Może to coś
    pomoże... Rodzina 3 osobowa + przyczepki potrafi istniejący zbiornik (2-2,5
    m3) zapełnić w tydzień lub dwa.

    > wtedy wystarczy w pierwszym zbiorniku zrobic rura np. 120 mm przelew do
    > drugiego, tylko nie w szczycie, tylko jakies 20 cm nizej,
    Mam wiercić w plastiku...?

    > tak zeby korzuch i plywajace po powierzchni fekalia i okolice nie
    > dostawaly sie do nastepnych sekcji.
    > a nie myslales, zeby na tej bazie zrobic mikrooczyszczalnie?
    Myślałem, ale nie chce mi się. ;-)

    > jesli to dzialka, problem separacji tluszczow mozna odciąć organizacyjnie
    > (czyli nie wylewac tluszczow do kanalizy),
    A gdzie?

    dobra wentylacja do kazdej kadzi i
    > rozsączanie, w Twoim przypadku trywialne.
    > a jesli chodzi o laczenie, to jak zamowisz dno studni czy kregi, to w
    > wytworni powinni za ~20 zl wyciac otwor, do tego powinni miec na miejscu
    > gumowe kolnierze pod rure 100-120 mm. i po krzyku,
    Możesz to rozwinąć? Nie do końca rozumiem co masz na myśli?

    > tylko pamietaj ze bez solidnej koparki nie poustawiasz tego.
    Z tego co się zorientowałem największym problemem będzie wykopanie dziur tak
    aby zmieścić nowe szamba i nie uszkodzić starego. Umocowanie kręgów w dołach
    będzie (mam nadzieję) proste - w miejscach gdzie zamawiam kręgi za dodatkową
    opłatą jest transport z rozładowaniem i ułożeniem jeden na drugim.

    dzięki za pomoc