    From: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak pomalowac rure od srodka ? :)
    Date: Tue, 20 Apr 2010 13:19:30 +0200

    kogutek said the following on 20.04.2010 12:49:

    > Samochód ma to do siebie ze zawsze kończy na całkowitej korozji. Korozja
    > atmosferyczna jest od tlenu a nie od pianki. Pianka nie twardnieje od wiązania
    > wilgoci. Jony OH są katalizatorem w reakcji chemicznej powodującej twardnienie
    > pianki. Katalizator to coś co umożliwia reakcję chemiczną ale nie bierze w niej
    > udziału. Poczytał byś trochę zanim komuś odpiszesz, bo jeszcze uwierzy i dalej
    > będzie przekazywał nieprawdziwe lub niepełne informacje.

    Okreslenie 'twardnienie przez wiazanie wilgoci' jest dokladnym
    przedrukiem sformulowania wystepujacego w wiekszosci kart technicznych
    pian czy tez mas poliluretanowych. Bez wnikania czy jest to katalityczne
    dzialanie jonow OH- czy faktyczne wiazanie wody.
    Faktem jest, ze nigdzie nie stosuje sie piany poliluretanowej jako
    srodka antykorozyjnego, z prostego empirycznego powodu. Bo po prostu nie
    dziala.
    I jak juz tak nastroszyles sie w swej znajomosci chemii czy tez
    wikipedii, to przypomnij sobie ze oprocz korozji atmosferycznej, lub tez
    w jej sklad, wchodzi korozja elektrolityczna, w ktorej wilgoc, a
    dokladnie wspominane jony OH- aktywnie uczestnicza.

    Ty mozesz oczywiscie napisac kolejny wywod, o tym czy gaz pędny (propan,
    butan czy podobny z szeregu) powoduje czy hamuje korozje.

    A ja w tym czasie bede sugerowal, aby jednak pytajacy nie pianowal
    wnetrza profili tylko po prostu zalaj je zaprawa.

    S.