eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJak pomalować rurę od środka ? :)Re: Jak pomalowac rure od srodka ? :)
  • Data: 2010-04-20 11:19:30
    Temat: Re: Jak pomalowac rure od srodka ? :)
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    kogutek said the following on 20.04.2010 12:49:

    > Samochód ma to do siebie ze zawsze kończy na całkowitej korozji. Korozja
    > atmosferyczna jest od tlenu a nie od pianki. Pianka nie twardnieje od wiązania
    > wilgoci. Jony OH są katalizatorem w reakcji chemicznej powodującej twardnienie
    > pianki. Katalizator to coś co umożliwia reakcję chemiczną ale nie bierze w niej
    > udziału. Poczytał byś trochę zanim komuś odpiszesz, bo jeszcze uwierzy i dalej
    > będzie przekazywał nieprawdziwe lub niepełne informacje.

    Okreslenie 'twardnienie przez wiazanie wilgoci' jest dokladnym
    przedrukiem sformulowania wystepujacego w wiekszosci kart technicznych
    pian czy tez mas poliluretanowych. Bez wnikania czy jest to katalityczne
    dzialanie jonow OH- czy faktyczne wiazanie wody.
    Faktem jest, ze nigdzie nie stosuje sie piany poliluretanowej jako
    srodka antykorozyjnego, z prostego empirycznego powodu. Bo po prostu nie
    dziala.
    I jak juz tak nastroszyles sie w swej znajomosci chemii czy tez
    wikipedii, to przypomnij sobie ze oprocz korozji atmosferycznej, lub tez
    w jej sklad, wchodzi korozja elektrolityczna, w ktorej wilgoc, a
    dokladnie wspominane jony OH- aktywnie uczestnicza.

    Ty mozesz oczywiscie napisac kolejny wywod, o tym czy gaz pędny (propan,
    butan czy podobny z szeregu) powoduje czy hamuje korozje.

    A ja w tym czasie bede sugerowal, aby jednak pytajacy nie pianowal
    wnetrza profili tylko po prostu zalaj je zaprawa.

    S.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1