  • Data: 2010-08-26 21:17:27
    Temat: Re: Jak poprawdzić źle zrobiona cyrkulacje cwu
    Od: "Bartek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    WItam

    > Twój błąd polega na tym, że przyrównałeś rury miedziane do pexa,
    > dobierajac rurę 16mm pex zamiast rury miedzianej 15mm oraz rury 20mm pex
    > zamiast miedzianych 18mm. To, że rury pex mają większe średnice nie
    > oznacza, że przepływy będą większe. Z prostego powodu, ponieważ rury pex
    > muszą być łączone złączkami, które posiadają o wiele mniejsze przekroje.
    > Dlatego też przepływy w rurach pex będą mniejsze.

    Tak to prawda, zasugerowałem się odpowiedziami na grupie do mojego wątku.
    Czy to znaczy że 16mm pex jak podejdę do każdego odbiornika to będzie za
    mało?
    Czy powinienem wszędzie podejść rurą 20 mm?

    > Którędy prowadziłeś rury ?
    Rury poprowadzone są tam gdzie ciepła i zimna - po podłodze, a w kotłowni po
    ścianie.

    > Gdzie masz zrobione pętle i jak ?
    Pętle mam zrobione tak: trójnik pod kranem i ta rura podłączona to tej
    trzeciej nitki, tak jak mi się wydawało cyrkulacji.

    > Najlepiej jest dać 2 rury 20 pex obok siebie. Jedna rura zasilająca, a
    > druga powrotna. Rury te prowadzisz równolegle w ścianie czy też po
    > podłodze, a od zasilania wyprowadzasz 16 pex do kranów.
    Do prysznica też te 16 pex wystarczy?
    A te 16 pex co idzie to kuchni to może być problemem, tam dać trzeba 20 ?

    Co do cyrkulacji może pozbyć się jej całkowicie?

    Pozdrawiam i dziękuje za odwiedzi