eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJak rozpalacie w kotle zasypowym na paliwo stałe wegiel mialRe: Jak rozpalacie w kotle zasypowym na paliwo stałe wegiel mial
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak rozpalacie w kotle zasypowym na paliwo stałe wegiel mial
    Date: Mon, 26 Dec 2011 17:20:29 +0100

    On 2011-12-26 16:07, dorato wrote:
    > Jak rozpalacie w kotle na miał lub wegiel?

    Jestem młodym palaczem (3 tyg ;), ale wpadłem na patent który załatwia
    rozpalenie w kilka minut. U mnie retorta, ale jeśli masz przedmuch od
    dołu to chyba żadna różnica.

    Na węgiel kładę rozpałkę (białą) do kominków a na nią brykiet drewniany
    kominkowy (17zł 10 sztuk). Podpalam i czekam, brykiet zapala się w
    pierwszej kolejności. Węgiel jest przedmuchiwany u mnie przez retortę
    więc brykiet działa jak deflektor zwiększając temperaturę pomiędzy nim a
    węglem. Węgiel pod brykietem osiąga temperaturę prawie białego żaru w
    kilka minut i *zawsze*, nawet mocno mokry. Potem podczas normalnej pracy
    pieca nawet nie zbliża się do takiej temperatury jak przykryty brykietem.