    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Jak się wykańcza tynk "zatarty na ostro"?
    Date: Fri, 1 Oct 2010 14:44:05 -0700 (PDT)

    On 30 Wrz, 07:43, Przemolo <p...@g...pl> wrote:
    > Witam, czy ktoś może mnie uświadomić co to takiego tynk zatarty na ostro
    > (coś na google znalazłem ale nie do końca chyba wiem) i co trzeba z nim
    > jeszcze zrobić, aby pomalować tak wykończoną ścianę?
    > Mowa oczywiście o ścianie w pomieszczeniu mieszkalnym.
    > Zakładam, że jeśli chodzi o ścianę pod kafle, to na taki tynk można
    > bezpośrednio kafle położyć?

    Tynk zatarty na ostro to tynk zacierany np paca styropianowa.
    W rezultacie jest równy (nie widac miejsc "łączeń" pomiedzy partiami
    nakladanymi jesli takowe byly) ale fakture ma taka ze jak przejedziesz
    reka to czujesz piasek i szorstkosc.

    Zeby miec na gladko to albo tym mleczkiem cementowym o jakim pisza
    powyzej (nowa technologia) albo drobny piasek i zacieranie paca z
    filcem.

    Jak sie ma wprawe to i tynkiem maszynowym (z tytki) mozna zatrzec na
    gladko tylko trzeba najpierw filcowa paca zatrzec a po godzinie
    przejechac znowu ale na sucho. Piasek ladnie dpadnie i pozostanie
    rowna gladka sciana ale bedzie posiadac fakture (delikatne wglebienia)
    i wszelkiej masci farba, gips, wapno, czy co tam sobie dasz na
    wykonczenie bedzie sie ladnie trzymalo.

    Taki tynk ma te zalete ze nie jest "jak lusterko" i jak sie robi w
    pozniejszym okresie jakies naprawy to zamalowanie walkiem nie powoduje
    ze takie miejsce widac pod swiatlo bo sciana jest lekko matowa.