  • Data: 2010-02-24 10:12:07
    Temat: Re: Jak tam Wasze fucktury za dwa cieplutkie miesiace?
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    (...)

    > Teraz pomyslalem, nic nie wiem o nadmuchu u niego. Moze kotlowal ten mial
    > bez nadmuchu i stad ten dym.
    > A tak swoja droga, wilgoc obniza sprawnosc, a mialem inaczej trudno.
    > Kociol tez pewnie krocej pozyje, chyba ze mialowy.

    Bez dmuchawy to nawet suchy miał się kiepsko pali. No to mamy paradoks co do
    sprawności, bo wilgotny miał podnosi sprawność - wydłuża czas palenia - po
    prostu wolniej się spala, a wiadomo, że bezwładność kotłów na paliwa stałe
    jest duża więc się rekompensuje i nie potrzeba często podniecać ognia, aby
    utrzymać zadaną temperaturę na kotle, dodatkowo dochodzi pojemność zładu w
    instalacji (150 l). Ja mam kocioł typowo miałowy po 4 latach nie widać
    żadnych oznak korozji w komorze spalania. Kiedyś na próbę kupiłem ok. 0,5 t
    groszku i efekt był bardzo mizerny - suchy groszek i nadmuch pożerały paliwo
    niemiłosiernie szybko, tak więc ta konstrukcja sprawdza się tylko przy miale
    i do takiego paliwa została zaprojektowana, brejdak ma kocioł węglowy i jak
    próbował palić miałem, to mu się nie chciało zadobrze palić a na węglu hula
    aż miło - konstrukcja ma inaczej zaprojektowane kanały powietrzne.

    --=olo=--