  • Data: 2010-01-31 22:24:42
    Temat: Re: Jak tam solary?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lukasz Sczygiel wrote:

    > Brawo.
    > Tez nie lubie mitologizowania i jak slysze ze plaskie w zime sa be to
    > mnie skreca.
    >
    > Wystarczy policzyc roznice temperatur i wtedy wychodzi ile
    > ewentualnie mozna utracic energii.
    > Istotne przy tym jest to jak ciepla wode uda sie uzyskac i z tym
    > rzeczywiscie jest problem bo w zime solary sa po prostu chlodniejsze.
    > Dlatego warto grzac
    > wode wodociagowa.
    >
    > Ile m2 solarow masz teraz?
    > Pewnie instalacja standardowa i liczona na miesiace letnie?
> [...]

    a co robiłbyś z nadmiarem ciepłej wody w lecie?

    bo to jest zasadniczy problem :)

    przewymiarowane instalacje robi sie tylko wtedy gdy mamy np basen kóre
    chcemy ogrzewać.

    Generalnie solara liczy sie tak aby maksymalne nasłonecznienie nagrzało
    zasobnik do pełna w ciągu dnia, jeśli masz nadmiar mocy to masz duży problem
    bo albo zagotujesz wode albo bedziesz musiał zżucać nadmiar gorącej wody do
    kanalizacji żeby schłodzić zasobnik.