  • Data: 2009-11-03 16:43:51
    Temat: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Lis, 17:06, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie jestem biegły w temacie pc i... teraz dopiero dowiaduję się, że są
    > takie ustrojstwa jak... powietrzna i... gruntowa... i... jakaś tam
    > jeszcze...

    No widzisz, moze dowiesz sie czegos nowego i nie bedziesz powielal
    glupich wnioskow :)

    > Odpowiadam na post Mańka :-), który mówi, że coś może zamarznąć, a ja
    > wolałbym, żeby mi nic nie zamarzało w zimie :-) tam, gdzie miało grzać.

    Pompa gruntowa czerpie energie z gruntu - albo z odwiertow na
    paredziesiat metrow w glab, albo ponizej strefy zamarzania czyli ok
    1,2 - 1,5. W obiegu krazy glikol tak ze zeby zamarzl temp. musialaby
    zejsc do -30 st C, a jak wiemy w ziemi ponizej strefy przemarzania
    jest zawsze temperatura dodatnia. Pompa powietrzna jako dolne zrodlo
    ma.. powietrze - a te jakie jest w zimie kazdy widzi za oknem :) Ale
    tu tez nie ma sie co az tak obawiac spadkow temperatur ponizej zera.
    Pamietajmy ze zero bezwzgledne to nie 0stC, a 0 kelwinow czyli costam
    ponizej -270st C - i z wszystkiego powyzej mozna w teorii uzyskac
    cieplo :-)

    > No poddaję się... Nie mam gazu, ale pc też nie montuję. Majster muruje
    > mi dwa kominy :-))) i bedziem hajcować :-).

    Twoj wybor :) Moj sasiad z kolei bedzie bral pompe powietrzna - bo ma
    56 na karku i boli go w krzyzu, a co bedzie za pare lat? Choc patrzac
    np. na moja babcie ktora do konca dlugiego zycia grzala w "kaflakach"
    weglem to do wszystkiego mozna sie przyzwyczaic - taka juz natura
    czlowieka :) Zobaczymy jak sie u niego sprawdzi. Ja tam jednak wole
    gruntowa - mam duza dzialke a wymiennik zrobie i odpale w pare dni sam
    za pol darmo.

    BTW. Ja np. bede lada dzien montowal u siebie kominek z plaszczem -
    dodatkowe zrodlo do bufora. Ja tez uwielbiam hajcowac i bede w nim
    hajcowal jak tylko bedzie mozliwosc :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.