  • Data: 2009-11-03 17:16:55
    Temat: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:ba12d0a0-fa54-4d12-9e78-a65505922f2f@l13g2000yq
    b.googlegroups.com...
    On 3 Lis, 17:24, "Patchus" <yarin ( c u t ) @poczta.fm> wrote:

    >Wspolczesne pompy daja 55st C na CWU - czy to malo? No nie wiem - 45st
    >C juz parzy :)

    Które? Jak duże i jakiej mocy? I najważniejsze: Za ile?

    >Wiec spoko - musisz tylko znalezc kumatego instalatora co ma troche
    >oleju w glowie.

    Czy ma olej w głowie czy nie i tak go skroi na 30-40 tysięcy a o 45C w
    zbiorniku z PC w domku na działce zapomnij.
    Wiesz jak ogromny musi być wymiennik aby z paru stopni C gruntu uzyskać 45C?
    Chyba że zrobisz hybrydę PC gruntową plus powietrzną i wspomagająco
    kolektory plus dogrzewanie prądem albo gazem w dni pochmurne.

    Marek