    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Date: Tue, 3 Nov 2009 23:15:41 +0100

    news:ea50f14f-ecf4-49e0-a17f-e1b35381ea2c@o10g2000yq
    a.googlegroups.com...
    On 3 Lis, 22:09, M <M...@w...pl> wrote:

    >Te 5kW to jak pisalem dla budynkow niewielkich i bardzo
    >energooszczednych. Teraz to samo oblicz dla "moich" 9kW,
    >zapotrzebowaniu dla CO 8kW + CWU 1kW no i oczywiscie wszedzie
    >akumulacyjna podlogowka. W zbiorniku CWU zawsze jest dodatkowa grzalka
    >uruchamiana "w razie czego".

    Też mam akumulacyjną podłogówkę w sporej części domu ale ten czas
    przygotowania wody...nie przeskoczysz.
    No i ta dodatkowa grzałka... kazde jej włączenie i oszczędności z PC z dnia
    idą w kanał.

    >Dni kiedy wykorzystywana bedzie pelna moc jest zaledwie kilka w roku
    >(ok 10) i wtedy rzeczywiscie grzalka moze dogrzewac CWU.
    Oj zdziwisz się jak przyjedzie rodzina i trzeba będzie włączyć grzałkę na on
    przez 12 godzin
    A co do tych dni to nie licz na 10 dni. Zobaczysz sam. Bo wartość średnia to
    jedno a upierdliwość pogody to drugie.
    Ostatni styczeń i grudzień były mroźne już do znudzenia. To nie było 10 ale
    jakieś 20-30 dni pod rząd.

    >A co z tego, ze CO nie dziala godzine ? To nie kalafiory - z zimna nie
    >zaczniesz szczekac zebami nawet po 48h niedzialania takiego
    >ogrzewania :)

    Widzisz ja mieszkam już 3 lata i wiem czego się spodziewać i co mnie może
    zaskoczyć. Wiem na tej podstawie w co kolejnego zainwestować. Napewno nie w
    PC ale w rekuperator. Tymbardziej że mam komin w salonie przeznaczony na
    kominek który wcześniej czy później tam będzie się znajdował i będzie w
    użyciu. Kominek = mniej wymaganego ciepła z innych źródeł
    PC to droga zabawka. Chyba że kupisz sprężarkę np. copeland, wymienniki i
    resztę zrobisz sam. To jest akurat słuszne pod warunkiem że się zna
    przynajmniej na urządzeniach chłodniczych bo inaczej taki copeland za kilka
    kzł wyląduje w koszu.
    Jest jeszcze jeden wazny aspekt. Grunt. Od jego właściwości zalezy jakość
    dolnego źródła. Najlepie jest oczywiście mieć cieki wodne. Ale jak ktos
    mieszka na suchym?

    Marek